Haberler

Tek bacaklı bilgisayar mühendisi nasıl başardı?

Engelsiz Koşu’nun bugünkü durağı Gaziantep. Kısa bir şehir turundan sonra soluğu Türkiye Sakatlar Derneği Şubesi’nde aldık. Başkan Hulusi Kalender ve engelli dostlarımızla sohbet ettik. Başkanın hayat hikâyesi beni çok etkiledi. Tek bacaklı mühendisin başarılarla dolu öyküsünü bu hafta sizlerle de paylaşmak istedim.

Hulusi Kalender 58 yaşında. 1.5 yaşında geçirdiği çocuk felci onun hayatını derinden etkilemiş. “Annem benim en büyük dayanağım, güç kaynağım oldu. Bilirsiniz, Anadolu’da çocuğu engelli olan anneler bundan utanır. Annem tam tersini yaptı. Bakkala ve pazara hep beni gönderdi.” diyen Kalender, okul sıralarını da güzel insanlarla paylaşmış.

“Okul yıllarımda engelli olduğumu pek anlamadım. Arkadaşlarım o kadar iyilerdiler ki, engelli olduğumu bana hiç hissettirmediler. Onlarla futbol oynadım, bisiklet kullandım, motosiklete bindim. Yani sağlıklı kişiler ne yapıyorsa hepsini yaptım. Seyyar satıcılık yaparak 1983 yılında Yıldız Üniversitesi matematik mühendisliği bölümünü bitirdim.”

KİMSE İŞ VERMEDİ

Ancak asıl zorluk okul bittikten sonra başlamış. Engelli olduğu için tüm kapılar yüzüne kapanmış. Kalender, bu süreçte yaşadıklarını asla unutamamış. “Mezun olduktan sonra memlekete döndüm. Kayseri Hava İkmal Merkez Komutanlığı F-16 savaş uçaklarının bilgisayar programlarını yazmak için mühendis arıyordu. Büyük bir hevesle iş başvurusunda bulundum. Ancak engelli olduğum için başvurum reddedildi. Oysaki ben askerlik yapmaya gelmemiştim. Ayaklarımla değil, beynimle masanın başında yazılım yapacaktım. Ama olmadı. Yıkılmıştım…"

SANKO ONA İNANDI

Hulusi Kalender, yeniden iş aramaya başlamış. En sonunda Gaziantep’in en büyük holdinglerinden birisi olan Sanko Holding’te bir iş bulmuş. “İlk başlarda bozuk bilgisayarları tamir edip format atıyordum. Daha sonra şirketin tüm birimlerine bilgisayar merkezi kurdum. Burada 20 yıl bilgi işlem koordinatörü olarak çalışıp emekli oldum.”

Kalender, emekli olduktan sonra kendi bilişim şirketini kurmuş. Ayrıca sivil toplum kuruluşlarında aktif bir şekilde görev almaya başlamış. Hayata geçirdiği “ Engelsiz İstihdam Projesi”yle 3 yılda tam 600 engelli kardeşimize iş imkânı sağlamış.

Buradan sonra sözü yeniden Hulusi Kalender’e bırakalım:

“Sivil toplum tarafında yapılması gereken çok şey olduğuna inanıyoruz. ‘Ülkeme Katkı İçin Engelli Değilim’ projesi kapsamında 2 bin 987 engelli kardeşimizi işe yerleştiriyoruz. Açtığımız çeşitli kurslarla ağır engellilerin el becerilerini geliştiriyoruz. Yorucu oluyor ama engelli kardeşlerimizin yüzünü güldürebilmek bize her şeyi unutturuyor…”

Evet, Hulusi Kalender’in hayatından bir kesit okudunuz. Anlattıklarının ancak bu kadarını yazabildik. Dileriz, on parmağında on marifet olan başkanımızın yaptığı bu başarılı çalışmalar diğer dernek başkanlarına da örnek olur.

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE YANLIŞTAN DÖNDÜ

GEÇEN hafta “İBB’den binlerce engelliye ulaşım darbesi” başlıklı yazımızda İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 671 bin engellinin ücretsiz seyahat kartlarına getirdiği sınırlamayı gündeme taşımıştık. Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Kadir Topbaş ve İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci yanlışa bu “Dur” dedi. Toplu taşıma araçlarına binecek engelli kardeşlerimiz artık 10 kontürle değil, daha önce olduğu gibi yine sınırsız seyahat edebilecek.